WARSZTATY POETYCKIE

„KSIĄŻKA JAK ŁYK  ŚWIEŻEJ WODY NA PUSTYNI WSPÓŁCZESNEJ BAŚNI…”

‚

Tak o książce „Złoty krasnal” pani Lusi Ogińskiej napisał Arcybiskup Stanisław Wielgus.

21 marca witaliśmy Wiosnę w Bibliotece Publicznej Gminy Zamość w Mokrem. Z okazji VII Otwartych Dni Biblioteki i Światowego Dnia Poezji odbyło się spotkanie z Lusią Ogińską: poetką, dramatopisarką, autorką książek dla dzieci i dorosłych, malarką oraz ilustratorką. Podczas spotkania autorka prezentowała swoje dzieła z serii Ksiągi Roztoczańskich Krasnali: „Krasnalowe drzewo”, „Miłosierdzie Baby Jagi”, „Skradzione marzenia”, „Wojenna sprawa krasnala Łezki” oraz „Złoty Krasnal- tom z 2017 roku”. Ciekawe i tajemnicze przygody czterech Krasnali i Baby Jagi-Apolonii wprowadziły nas w świat baśni przeplatanej dziejami historii Polski i Zamojszczyzny. Mogliśmy podziwiać warsztat ilustratorski pani Lusi i zostaliśmy zaproszeni do zwiedzania Domów Krasnali Roztoczańskich w Zwierzyńcu. Podczas konkursu otrzymaliśmy nagrody w postaci książki autorki ,,Zieludek’’, którą wspólnie z poetką czytaliśmy. Podczas wywiadu zadawaliśmy pytania dotyczące twórczości, pracy i planów na przyszłość. Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze i zakończyło się rozdaniem imiennych autografów.21 marca w pierwszy dzień wiosny obchodzimy Światowy Dzień Poezji- święto ustanowione przez UNESCO jesienią 1999r. Celem tego dnia jest promocja czytelnictwa, pisania, publikowania i nauczania poezji w całym świecie. Zachęcamy więc wszystkich do czytania. Książki pani Lusi już wkrótce będą dostępne w Bibliotece Szkolnej. Czy wycieczka była udana? Na to pytanie odpowiedzi poszukaliśmy wśród jej uczestników:
Dnia 21.03.2018 (pierwszy dzień wiosny) wybraliśmy się całą szkołą do biblioteki w Mokrem. O 8.15 zebraliśmy się w szkole i czekaliśmy na autokary, którymi pojechaliśmy na miejsce. O 8.30 wszyscy wyruszyliśmy w drogę. Jechaliśmy trzema autokarami. Gdy dotarliśmy na miejsce poszliśmy się rozebrać i zająć miejsca. Na miejscu czekał na nas poczęstunek, polska pisarka i  ilustratorka- pani Lusia Ogińska. Zaprezentowała nam 5 swoich książek i po części opowiedziała nam ich treść. Razem przeczytaliśmy również bajkę jej twórczości. Gdy już skończyła opowiadać poczęstowaliśmy się przygotowanym dla nas poczęstunkiem, ubraliśmy się i poszliśmy na lotnisko w Mokrem. Tam zapoznaliśmy się z regulaminem, który nas obowiązywał i poszliśmy z panem przewodnikiem na halę,  w której naprawiane są niewielkie usterki w samolotach. Mieliśmy również okazję zobaczyć samoloty i nawet mogliśmy wejść do jednego z szybowców, i zrobić sobie zdjęcie. Tam zobaczyliśmy również inne wersje samolotów. Dowiedzieliśmy się również jak ma zachować się lotnik w różnych sytuacjach. Gdy już wszystko zobaczyliśmy i wysłuchaliśmy wróciliśmy do biblioteki. Po powrocie do biblioteki mieliśmy okazje zrobić sobie zdjęcie z Panią i wziąć autograf. Niestety chwilę później nadszedł czas na powrót do szkoły.- Patrycja kl. VI