Przedszkole

 

 

2016/2017

PEŁNE RĘCE ROBOTY W STYCZNIU…

WP_20170105_001

Po przerwie świątecznej wróciliśmy chętnie, bo w sali czekała na nas nasza choinka i grono przyjaciół. Cieszymy się z pięknej zimy, ale pamiętamy o ptakach. Wszyscy przystąpiliśmy do konkursu plastycznego „Zimowy przyjaciel zwierząt” organizowanego przez ZOO w Zamościu. Z niecierpliwością czekamy na jego wyniki. Wspólnie wykonaliśmy nasz oddziałowy kalendarz na rok 2017. Są na nim zaznaczone ważne święta i nasze urodziny. Najważniejszym zadaniem było jednak przygotowanie się do Dnia Babci i Dnia Dziadka organizowanego wspólnie ze starszymi kolegami i koleżankami. Rysowaliśmy portrety, które były dekoracją podczas uroczystości, przygotowaliśmy zaproszenia, upominki, wierszyki, piosenki i tańce. Elegancko ubrani czekaliśmy na najmilszych nam gości, a po występach wspólnie częstowaliśmy się ciasteczkami przygotowanymi przez nasze mamy. Bardzo im dziękujemy za pomoc. Następnego dnia świetnie bawiliśmy się na zabawie choinkowej połączonej z balem przebierańców. Nie brakowało nam niespodzianek w Walentynki i w Tłusty Czwartek. Ulubione książeczki czytała nam mama Kamila Kasiedczaka, mama Szymona Gębali „Bajki samograjki”, tata Zuzanny Starzak razem z siostrzyczką Olą „ Czerwony Kapturek”, ciocia Wiktorii Babiarz „Legenda o toruńskich piernikach” oraz koleżanka z oddziału IV – Zuzanna Wiatrowska fragment książki „Miś Uszatek”. Wszystkie są pięknie przez nasz zilustrowane. Nadal ulubionym zajęciem są przeróżne zabawy, a szczególnie budowanie z klocków.

Pełen niespodzianek był grudzień…

wp_20161206_002
Pełny w niespodzianki dla sześciolatków był grudzień. Już na samym początku były rysunkowe listy do św. Mikołaja. Wszyscy byli bardzo grzeczni, dlatego też odwiedził nas ten ulubieniec dzieci, opowiedział o sobie i zostawił prezenty. Gościliśmy też w szkole Tymona – surykatkę. To miłe zwierzątko było ze swoją opiekunką, która opowiedziała o swojej przyjaźni z Tymonem oraz o surykatkach żyjących w naturalnym środowisku. Baśń pt.  Śpiąca królewna” przeczytała wszystkim mama Oliwii Magdziak, a baśń „ O białym wężu” mama Mateusza Maślanego. We wtorki odwiedza nas zwykle pani Monika Bednarz – bibliotekarka Gminnej Biblioteki w Zawadzie – tym razem z opowiadaniami o tematyce zimowej. Przyszła też „Pani Zima”. Wszyscy już wiedzą jak powstaje śnieg i samodzielnie oraz w grupach tworzyli sześcioramienne gwiazdki w różnych technikach przy wykorzystaniu różnorodnych materiałów. Bałwanki „przyniosły” bombki, a dzieci zawiesiły na choince w sali i na gazetce ściennej na korytarzu szkolnym. W ostatnim przedświątecznym tygodniu było dekorowanie sali, rozstrzygnięcie konkursu „Piernikowe cuda”, klasowa Wigilia z rodzicami oraz szkolne Jasełka. Wiele radości daje wszystkim ten ostatni miesiąc w roku.

Jesienią dzieci wcale nie muszą się nudzić.

wp_20161128_005

W oddziale sześciolatków były ciekawe doświadczenia z wodą,  „wędrówki” z kropelką w przyrodzie, wspólne „granie” razem z jesiennym deszczem i wiatrem.

Dzieci zagościły też w świecie teatru.
Podczas zajęć urządzono zabawę w teatr. Każdy kupił bilet, usiadł w wyznaczonym rzędzie i miejscu i obejrzał przedstawienie teatralne„Sierotka Marysia w krainie baśni” na naszej tablicy interaktywnej. Dzieci postanowiły, że same zostaną aktorami. Przez kolejne zajęcia pracowały przygotowując afisz teatralny, kukiełki, maski, rekwizyty, teksy , a na koniec zaprosiły młodszych kolegów i koleżanki oraz rodziców i przedstawiły trzy krótkie scenki teatralne: baśń „O królewnie śnieżce i siedmiu krasnoludkach” ,wiersz Jana Brzechwy „ Na straganie” i Juliana Tuwima „ Rzepka”. Przedstawienia się udały, a zaproszeni goście nagrodzili małych aktorów brawami.
Książka jest wspaniałym przyjacielem na jesienne dni.
Dzieci chętnie słuchają, gdy czyta wychowawczyni, ale z niecierpliwością czekają na czwartek. W tym dniu przychodzą czytać rodzice. W listopadzie były niespodzianki. Razem z nami słuchała mała Ola , siostrzyczka Kacperka Nalepko. Była bardzo grzeczna. Książkę czytał, też pierwszy tata – tata Kacperka Magdziaka. Na koniec wszystkich poczęstował cukierkami. Dziękujemy!
Sami też postanowiliśmy napisać naszą książeczkę.
Podczas kolejnych zajęć byliśmy autorami, ilustratorami, pani była grafikiem, a dzięki pomocy pani sekretarki książka została wydrukowana. Nasza książeczka ma tytuł „ Miś Uszatek idzie do szkoły”.
Poznaliśmy stare dzieje Ziemi.
Wiemy jak powstawał węgiel kamienny. Chętnie słuchaliśmy o życiu dinozaurów i chociaż dziś nie można spotkać tych zwierząt my urządziliśmy nasz Park Jurajski.
W tym miesiącu razem z innymi w naszej szkole braliśmy udział akademii z okazji Święta Niepodległości”, w Szkolnym Dniu Postaci a Bajek i Baśni, zabawie andrzejkowej, wyjeździe do ZDK na przedstawienie teatralne pt. „ Wielki Odkrywca”. Dziękujemy rodzicom za pomoc.

W LISTOPADZIE…


sam_5393

    Na przełomie października i listopada w oddziałach przedszkolnych oraz I-III realizowany był projekt edukacyjny „ W świecie baśni i bajek”. Głównym celem projektu było zapoznanie uczniów z literaturą dziecięcą , rozwijanie zainteresowań czytelniczych oraz rozbudzenie motywacji do samodzielnego czytania książek. Podczas realizacji projektu uczniowie razem z wychowawcami odwiedzili bibliotekę szkolną, czytali baśnie, wykonywali ilustracje, lepili postacie z plasteliny, przygotowali krótkie inscenizacje. Chętni 29 listopada wybiorą się do ZDK na przedstawienie teatralne pt. „Wielkie odkrycia”.Podsumowaniem dwutygodniowej pracy był Szkolny Dzień Postaci z Bajek. Wszyscy uczniowie 09.11.2016 przyszli do szkoły poprzebierani za ulubionych bohaterów. Podczas wspólnego spotkania razem zaśpiewali piosenkę pt. Witajcie w naszej bajce”. Następnie były krótkie inscenizacje baśni: „Jaś i Małgosia”, „Kopciuszek”, Królewna Śnieżka i „Czerwony Kapturek”. Cztery drużyny rozwiązywały zagadki, rozpoznawały na podstawie rekwizytów oraz cytatów tytuły baśni, układały puzzle. Zadaniem dodatkowym było obranie jabłka ze skórki, aby Śnieżka się nie zatruła i pomoc Kopciuszkowi w przebraniu grochu.
W konkursach brała też udział publiczność. Każdy za dobrą odpowiedź otrzymał drobną nagrodę. W czasie wspólnego świętowania była wielka parada baśniowych postaci po szkole, poczęstunek pierniczkami z domku Baby Jagi, było oglądanie baśni pt. „Trzy świnki”, a na koniec zabawa na zamku królewskim. Na pamiątkę każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy element gry towarzyskiej Dabble do wykorzystania w grupach. Był to niezwykły dzień dla dzieci, który udał się dzięki pomocy rodziców, pracowników szkoły oraz starszych kolegów i koleżanek. DZIĘKUJEMY!.

ZAJĘCIA Z  SENSOPLASTYKI.

20161121_102041 20161121_132453 20161121_132457 20161121_132511 20161121_132517 20161121_132528 20161121_132532

17.11.2016r. odbyły się II zajęcia z zakresu metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne prowadzone z uczniami oddziału „0” oraz ich rodzicami. Zabawa była wspaniała, wiele radości i uśmiechu pojawiło się na twarzach dzieci oraz ich rodziców. Najbardziej pożądanymi przez dzieci są ćwiczenia, w których bezpośrednio uczestniczą w relacji z rodzicami np. ruchomy most, tunel.  Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie.


sam_5356

 

07.11.2016r. o godzinie 13.00 odbyły się dla oddziału „0” pierwsze zajęcia z Sensoplastyki. Dzieci z produktów spożywczych przygotowały kolorowy, zapachowy, stymulujący dywan sensoryczny. Wędrówki po dywanie jak również całe zajęcia sprawiły wiele radości dzieciom. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały wędrujące bąbelki w kubeczkach.  Zajęcia z Sensoplastyki dla oddziału „0” będą odbywały się w co drugi poniedziałek w godzinach od 13.00-14.00. Serdecznie zapraszamy.

BAJKI TERAPEUTYCZNE

Bajka terapeutyczna o dwóch ołówkach dotyczyła przyjaźni. Poprzez bajkę została ukazana dzieciom potrzeba przyjaźni, bezinteresownej chęci pomagania, budowania zaufania jak również stymulacji empatii. Na zakończenie dzieci wykonały ołówki, które wykleiły kolorowym papierem.

20161121_092547 20161121_092558 20161121_092538

.20161121_091100


20161114_112136
14.11.2016r.

Bajka terapeutyczna dotyczyła małego pajączka, który został odrzucony przez grupę uczniów. Celem bajki było  zobrazowanie, że naśmiewanie się, przezywanie jest czymś niewłaściwym. Zwrócenie również uwagi poniżanego na swoje mocne i słabe strony oraz budowanie poczucia własnej wartości. Bajka miała  również za zadanie uświadomienie dzieciom, że nikt nie jest lepszy od innych oraz uwrażliwienie ich na emocje osób znajdujących się obok. Na zakończenie dzieci wykonały pajączka.

 20161114_112203

07.11.2016r.
„ Pszczółka” to kolejny tytuł bajki terapeutycznej przeczytanej w oddziale „0”. Bajka dotyczyła małej ale jakże wyjątkowej pszczółki, która zapragnęła robić wielką karierę (modelki, piosenkarki, aktorki).  Żaden z zawodów do niej nie pasował, aż do momentu odkrycia swojego talentu. Pszczółka zrozumiała, że jej powołaniem jest zbieranie nektaru z kwiatów. Uświadomiła wówczas sobie, że prawdziwą radość daje to co się robi najlepiej, to co się lubi. Nie można być we wszystkim najlepszym, albo robić coś czego się nie potrafi. Po analizie bajki, dzieci wykonały pszczółkę z kolorowego papieru.

Treści wszystkich bajek są dostępne u  pedagoga pani
Magdaleny Dębskiej – Walkowiak.

W PAŹDZIERNIKU…

wp_20161013_010

Minął miesiąc październik. Dzieci z oddziału przedszkolnego miały „pełne ręce” roboty. Poznały pierwsze litery i cyfry. Potrafią je przeczytać i zapisać. Poznały co robią zwierzęta jesienią w lesie i na polu, co dzieje się w sadzie i na działce oraz jak zadbać o własne zdrowie.Samodzielnie wykonały zwierzęta z plasteliny, z warzyw oraz innych materiałów przyrodniczych. Lepiły warzywa i owoce, zrobiły piękne jabłka z plastikowych butelek, wyklejały z wydzieranek „kompoty na zimę”.
wp_20161103_002

Najwięcej przyjemności sprawiło samodzielne wykonanie sałatki wielowarzywnej i kanapek na zdrowe i smaczne drugie śniadanie. Ruch i zdrowe odżywianie się bardzo korzystnie wpływa na sprawne myślenie i chęć do działania. Wszyscy sprawnie układają puzzle. Dawid bardzo lubi rysować maszyny, ale wszyscy lubią książeczki. W kolejne czwartki odwiedzają nas rodzice i czytają ulubione baśnie. Mama Mai przeczytała „Kopciuszka”, Wiktorii – „Roszpunkę”, Lilii – „Stańcowane pantofelki”’ Małgorzaty – „ Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”, a Klaudii – „Brzydkie Kaczątko”. Z niecierpliwością czekamy na kolejnych rodziców z pięknymi książeczkami.Mieliśmy też ważne spotkanie z panem policjantem na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kontaktach z osobami obcymi.Oglądając zdjęcia miło jest wspomnieć czas spędzony razem.

BAJKI TERAPEUTYCZNE
W PRZEDSZKOLU
20161024_113240

W dniu 11.10.2016r. zostało rozpoczęte w oddziale „0” czytanie bajek terapeutycznych przez panią pedagog. Jako pierwsza została przeczytana bajka relaksacyjna pt. „Mały Kotek”.  Dzieci w skupieniu wysłuchały treści bajki, następnie odpowiadały na pytania dotyczące jej treści. Podsumowaniem przeczytanej bajki było wykonanie pracy plastycznej, dotyczącej bohatera bajki „Małego Kotka”.
W dniu 17.10.2016r. odbyło się drugie spotkanie dzieci z bajką terapeutyczną, a konkretnie z bajką relaksacyjną pt. „Motylek”. Dzieci bardzo uważnie wsłuchiwały się w treść czytanej bajki, następnie odpowiadały na pytania dotyczące jej treści. Uczniowie automatyczne potrafili dostosować swoje zachowanie, postawę do kontekstu czytanego tekstu. Na zakończenie dzieci wykonały głównego bohatera bajki – motylka z kolorowego papieru.
W dniu 24.10.2016  odbyło się kolejne spotkanie z bajką terapeutyczną pt.  ” Biedroneczka”.Bajka dotyczyła chłopca Olka, który był bardzo smutny z powodu nadmiaru piegów znajdujących się na jego ciele. Z pomocą przybyła do niego biedronka, która uświadomiła chłopcu, że w życiu nie jest najważniejszy wygląd, a to jakim jest się człowiekiem.Spotkanie z bajką zakończyło się wykonaniem przez dzieci biedronek.Praca plastyczna przyniosła im wiele radości oraz zez uśmiechu na twarzy, co odzwierciedlają poniższe zdjęcia.

Bajka terapeutyczna jest utworem adresowanym do dzieci w wieku 4 do 9 lat, w którym świat widziany jest z dziecięcej perspektywy.
Celem bajek terapeutycznych jest uspokojenie, zredukowanie problemów emocjonalnych i wspieranie we wzroście osobistym. Można wyodrębnić następujące rodzaje bajek terapeutycznych:

Bajki relaksacyjne- posługują się wizualizacją w celu wywołania odprężenia i uspokojenia.Akcja bajki toczy się w miejscu dobrze znanym dziecku, spokojnym, przyjaznym, bezpiecznym. Bajka taka ma wyraźny schemat, gdzie bohater opowiadania obserwuje i doświadcza zmysłami miejsca gdzie odpoczywa.
Bajki psychoedukacyjne- mają na celu wprowadzenie zmian w szeroko rozumianym zachowaniu dziecka, czyli rozszerzenia repertuaru zachowań. Bohater opowiadania przeżywa problemy podobne jak dzieci. Zdobywa doświadczenie poprzez świat bajkowy, gdzie uczy się jakie wzory zachowań należy zastosować, rozszerza swoją samoświadomość. Bajki te powinny dawać wzory strategii prowadzących do rozwiązania problemu.
Bajki psychoteraputyczne- mają na celu zastępczo zaspokoić potrzebę dzieci, dać wsparcie poprzez zrozumienie, akceptację, budowanie pozytywnych emocji, nadziei, przyjaźni, jaką zapewniają bajkowe postaci. Przekazać odpowiednią wiedzę o sytuacji lękotwórczej i wskazać sposoby radzenia sobie.
Bardzo serdecznie zachęcam rodziców do czytania swoim dzieciom bajek, baśni. Na szczególną uwagę zasługują bajki terapeutyczne, które niosą ze sobą szczególne przesłanie w zależności od rodzaju bajki. Autorką bajek terapeutycznych godną polecenia jest Maria Molicka oraz Doris Brett

METODA „RUCHU ROZWIJAJĄCEGO”
WERONIKI  SHERBORNE.
sam_5208

Metoda „Ruchu Rozwijającego” Weroniki Sherborne.

17.11.2016r. odbyły się II zajęcia z zakresu metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne prowadzone z uczniami oddziału „0” oraz ich rodzicami. Zabawa była wspaniała, wiele radości i uśmiechu pojawiło się na twarzach dzieci oraz ich rodziców. Najbardziej pożądanymi przez dzieci są ćwiczenia, w których bezpośrednio uczestniczą w relacji z rodzicami np. ruchomy most, tunel.  Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie.

sam_5485sam_5488sam_5492

Metoda ta opiera się na ćwiczeniach-zabawie-relacjach z drugą osobą. Cechą charakterystyczną metody jest rozwijanie przez ruch: świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, świadomości przestrzeni i działania w niej oraz dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi kontaktu. Udział w zajęciach wpływa korzystnie na rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy, ruchowy dziecka.
W metodzie wyróżnia się cztery grupy ćwiczeń:

  • ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała,
  • ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie,
  • ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerami grupy,
  • ćwiczenia twórcze,
    Celem tej metody jest doświadczenie:
  • ruchu,
  • kontaktu emocjonalnego,
  • kontaktu fizycznego,
  • kontaktu społecznego,
  • poznanie własnego ciała.

Stosując tą metodę rozwijamy u dzieci:

  • poczucie bezpieczeństwa, zaufania do siebie i partnera,
  • umiejętność nawiązywania kontaktów,
  • świadomość własnego ciała, umiejętność rozróżniania części ciała,
  • orientację w czasie i przestrzeni w środowisku zewnętrznym,
  • pewność siebie w poruszaniu się w przestrzeni,
  • kształtowanie obrazu samego siebie,
  • rozumienie emocji, opanowywania ich,
  • doskonalenie płynności ruchów.
  • własną inwencję, pewność siebie, inicjatywę,
  • koncentrację uwagi, sposób komunikowania się,
  • umiejętność odpoczynku,
  • spontaniczność ruchu i zachowań,
  • sprawność ruchową, wyobraźni, pojęć,
  • umiejętność rozluźniania się po okresie napięcia i koncentracji,
    Zajęcia zostały zorganizowane dla uczniów oddziału „0” oraz ich rodziców. Rodzice wraz ze swoimi pociechami licznie uczestniczyli w zajęciach. Zabawa była przednia, zarówno dla dzieci jak i rodziców. W trakcie ćwiczeń wszystkim uczestnikom towarzyszył uśmiech oraz dobry humor.   Ćwiczenia zostały  zakończone akcentem plastycznym zgodnym z obecną porą roku pt. „BOROWIK CZY MUCHOMOR”. Dzieci wraz ze swoimi rodzicami wykonały (z kolorowego papieru oraz stosując farby plakatowe) grzyby: muchomory oraz borowiki, które stanowią piękną makietę jesienną i zdobią korytarz naszej szkoły. Oczywiście swoją urodą urzekł dzieci muchomor, który pokonał tradycyjnego borowika. Borowików powstało dwa natomiast muchomorów osiem. Podczas pracy wszyscy bardzo byli zaangażowani w wykonywane zadanie. Widoczna była współpraca, podział obowiązków pomiędzy dziećmi oraz rodzicami podczas powstawania kolejnych części grzyba.

 Bardzo serdecznie zapraszamy Rodziców oraz dzieci oddziału „0” do uczestnictwa w zajęciach z zakresu Metody „Ruchu Rozwijającego” W. Sherborne, które będą odbywały się co trzeci czwartek o godzinie 13.00 w sali numer 13.

WE  WRZEŚNIU…
wp_20160930_007

Oddział sześciolatków od początku roku szkolnego intensywnie uczy się i przyjemnie spędza czas w swoim gronie. Na początek powtórzyliśmy zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Poznaliśmy zasady zachowania w szkole i podczas zajęć. Wspominaliśmy wakacyjny czas i wspólnie wykonaliśmy grę planszową. Przyszła do nas Pani Jesień i wspólnie wykonaliśmy dla niej pelerynę z liści, bawiliśmy się żołędziami, kasztanami i koralami jarzębiny. W Dniu Głośnego Czytania Książek mama Mai przeczytała nam piękną baśń pt. „Kopciuszek”. Był Dzień Chłopaka z życzeniami i upominkami od dziewczynek oraz wspólna szkolna zabawa.

wp_20160930_005

wp_20160930_002

wp_20160929_011

wp_20160929_008

 

PODSUMOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA.

WP_20160418_001

Drugi okres roku szkolnego 2015/2016 w oddziale 5- latków minął pracowicie, pomysłowo, wesoło i szybko. Dzieci wspólnie cieszyły się z nadejścia wiosny i Świętami Wielkanocnymi. „Wyprowadziły na spacer” samodzielnie wykonane pieski. Napisały i zilustrowały wspólnie książeczkę pt. „Filuś”. Z papieru czerpanego podczas zajęć wykonały „Kwiatka bratka”. Wiedzą jak należy segregować śmieci, jak powstaje tęcza, w której pętli jest więcej elementów …Potrafią ładnie rysować, malować, wycinać, pisać …Były na wycieczce w Bibliotece Publicznej w Zawadzie, w Jednostce Wojskowej w Zamościu, w gospodarstwie „Kolorowe Ranczo” w Łabuniach Reformie. Obejrzały teatrzyk pt. „Jak Piotruś dobre serce uratował Ziemię” i film pt. „Dzielny kogut Maniek”. Dzieci gościły u siebie panią Basię –praktykantkę i autora książek dla dzieci – pana Jarosława Sieka. Najważniejszymi gośćmi byli rodzice zaproszeni z okazji Dnia Mamy i Taty. Chętni brali udział w konkursach szkolnych i gminnych. W konkursie plastycznym „Mój dom- moja mała ojczyzna” nagrody otrzymali: Oliwia Dołba i Mateusz Gajewski, a w konkursie „Bajka i poezja słowem i pędzlem malowana” – III miejsce Zuzanna Starzak. Zuzia reprezentowała też nas w konkursie „O Laur  Najlepszego Recytatora Gminy Zamość”. Najwięcej przyjemności miały dzieci podczas zabaw w kącikach zainteresowań i na placu zabaw. Na zakończenie roku szkolnego wszyscy otrzymali zasłużone dyplomy i życzenia miłych wakacji.

WYCIECZKI  PRZEDSZKOLAKÓW.

WP_20160602_015Czerwiec jest bardzo miłym  miesiącem.  Dzieci z oddziału „0”oraz oddziału przedszkolnego 3 i 4 – latków były na dwu wycieczkach. Już drugiego czerwca odwiedziły zamojskie Koszary.   Oprowadzane przez bardzo miłego i uczynnego żołnierza zobaczyły broń i próbowały strzelać do tarczy, wchodziły do wozów bojowych i czołgu, pokonywały przeszkody na wojskowym torze przeszkód, który bardzo przypominał dzieciom plac zabaw (był tylko troszeczkę większy). Podczas zwiedzania słychać było z głośników wojskową muzykę, do której dzieci próbowały maszerować jak prawdziwi żołnierze. Miały też okazję spróbować wojskowej grochówki w warunkach polowych. Większość zgodnie stwierdziła, że jest bardzo dobra, a niektórzy prosili o dokładkę.

Szóstego czerwca dzieci obu oddziałów przedszkolnych były na wycieczce w Łabuniach Reformie. Jest tam bardzo ładne i przyjazne dzieciom gospodarstwo „Kolorowe Ranczo”. Już od pierwszych chwil dzieci zaprzyjaźniły się z właścicielami tego miejsca i ich zwierzętami. Wygłaskały kozy, owce, kucyka, króliki, świnki morskie, kotki, małe kaczuszki … Wzięły udział w bitwie na mąkę, w przeciąganiu liny, łapaniu kół, toczeniu walców, huśtaniu na huśtawkach…Degustowały ser z własnej produkcji na kanapkach i kiełbaskę z grilla i dlatego miały bardzo dużo siły. Pogoda dopisała. Czas upłynął wszystkim bardzo szybko i przyjemnie, aż nie chciało się wracać do szkoły.

WP_20160419_004W maju zakończono realizację Programu „Czyste powietrze wokół nas” w roku szkolnym 1015/2016. Program realizowany był przez Jolantę Kruk zgodnie z przyjętym harmonogramem . Prowadzony był w oddziale przedszkolnym, w którym uczestniczyły dzieci 5 i 6 letnie.W pierwszym etapie zapoznano rodziców z założeniami programu, przekazano ulotki informacyjne,  uzyskano pisemną zgodę na udział dzieci w Programie.W pracy z dziećmi przeprowadzono cykl zajęć dydaktycznych:
– „Wycieczka”
– „ Co i dlaczego dymi?”
– „ Jak się czuję, gdy ludzie palą papierosy?”
– „Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?”
– „ Jak unikać dymu papierosowego?”

PRZEDSZKOLAKI Z ZAWADY W KOSMOSIE.

SAM_3802

W przedszkolu dzieci z tekturowych pudełek wykonały rakietę aby odwiedzić Zieloną Planetę. Praca miała charakter zespołowy, a każde dziecko przyklejało odpowiednie elementy, które miały sprawić, żeby rakieta lśniła w kosmosie. Projekt rakiety związany był z tygodniowym kręgiem tematycznym: Co się dzieje w kosmosie?. Celem było uświadomienie, że rakietą można polecieć w kosmos aby badać planety Układu Słonecznego. Jak wiemy tworzenie u dziecka świata przeżyć w szczególny sposób wpływa na jego rozwój. Zanim rakieta wystartowała, przedszkolaki przewidziały spotkanie z sympatycznymi, zielonymi Ufoludkami. Nawiązaniem do tej podróży był wiersz J.Konczanowskiej „Ufoludki”. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, dzięki którym rozwijają swoje pierwsze pasje i zainteresowania.

SAM_3806 SAM_3804   SAM_3800 SAM_3799SAM_3799

2015-  2016

Oddział przedszkolny (pięciolatki).

WP_20160209_007

W oddziale przedszkolnym pięciolatków w roku szkolnym bawi się i uczy 17 dzieci. Po pięciu miesiącach wspólnych zajęć można stwierdzić, że są zgraną i ciekawą świata grupą.Ulubionym zajęciem jest wspólna zabawa w sali i na powietrzu, słuchanie i oglądanie książek oraz tworzenie. Najciekawszym procesem twórczym było budowanie zamków z figur geometrycznych i klocków, domków z patyczków, łańcucha na choinkę, makiety górki z dziećmi na sankach i makiety części podziemnej i nadziemnej mrowiska. A oto bohaterowie i ich dzieła:

MIKOŁAJ U NASZYCH MILUSIŃSKICH

SAM_2970

 


ANDRZEJKI PRZEDSZKOLA


KTO NAS WITA W NASZEJ SZATNI?

Wszystkich przychodzących do naszego przedszkola już w szatni witają z uśmiechem zwierzątka z dalekiej Afryki. Jest tutaj małpka i jej przyjaciele. Ciekawa dekoracja szatni pomaga dzieciom zaadoptować się w nowym miejscu, a także w orientacji przestrzennej. Przedszkolaki w tym wyznaczonym miejscu na terenie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Zawadzie uczą się samodzielności przy ubieraniu poszczególnych części garderoby. Jest to także integralne miejsce rozstań z rodzica ze swoją pociechą. Dekoracja ścienna z włączeniem zawieszonych na suficie liści i kwiatów ma także wpływ na świadomość dziecka, że świat otacza przyroda. Buduje ona pozytywną postawę naszych najmłodszych podopiecznych wobec niej.


NIECODZIENNY GOŚĆ U NASZYCH MILUSIŃSKICH.

W dniu 22 września odwiedziła naszych przedszkolaków pani z prezentacją o  zamojskim ogrodzie zoologicznym. Opowieści o mieszkańcach zoo  były bardzo interesujące, ale największą atrakcją okazał się wąż. Wąż szybko zyskał sympatię przedszkolaków.Dzieci miały okazję poznać jego tryb życia , zobaczyć wylinkę.Brawo za odwagę dla naszych najmłodszych ,ale także i uznanie dla  węża  za  jego cierpliwość.


Od września 2014 do pracy Szkoły Podstawowej zostało włączone przedszkole. Jest ono czynnym i cennym ośrodkiem wychowawczo – kształcącym, sprzyjającym realizacji zadań programowych, jak i kształtowania osobowości dziecka. Prowadzone są zajęcia, podczas których dzieci mogą swobodnie wypowiadać się przez twórczość plastyczną, muzyczną i  teatralną. Naturalnym tworzywem ekspresji artystycznej dzieci w wieku od czterech lat jest kolor, kształt, dźwięk i gest. W naszym przedszkolu dysponujemy różnego rodzaju środkami dydaktycznymi, w tym tablicą interaktywną. Podczas zabawy swobodnej dzieci korzystają z wielu  wspomagających rozwój dziecka zabawek. Walorem pracy naszego przedszkola jest miła atmosfera, dbanie o wszechstronny rozwój dzieci, właściwe kształtowanie ich postaw i zainteresowań, stopniowe poszerzanie ich wiedzy , dbałość  o rozwój emocjonalny oraz  zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa.

W NASZYM PRZEDSZKOLU…

SAM_0937Od września 2014 do pracy Szkoły Podstawowej zostało włączone przedszkole.  Prowadzone są zajęcia gdzie dzieci mogą swobodnie wypowiadać się przez twórczość plastyczną, muzyczną i  teatralną. Naturalnym tworzywem ekspresji artystycznej dzieci w wieku od czterech lat jest kolor, kształt, dźwięk
i gest. W naszym przedszkolu dysponujemy różnego rodzaju środkami dydaktycznymi, w tym tablicą interaktywną. Podczas zabawy swobodnej dzieci korzystają z wielu  wspomagających rozwój dziecka zabawek. Walorem pracy naszego przedszkola jest miła atmosfera, dbanie o wszechstronny rozwój dzieci, właściwe kształtowanie ich postaw i zainteresowań, stopniowe poszerzanie ich wiedzy , dbałość  o rozwój emocjonalny oraz  zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa.

SAM_0918 SAM_0930 SAM_0932SAM_0938SAM_0911 SAM_0924 SAM_0945SAM_0917

 

Dodaj komentarz